Ouders, Spring Break en Geneseo. - Reisverslag uit Geneseo, Verenigde Staten van Remon J - WaarBenJij.nu Ouders, Spring Break en Geneseo. - Reisverslag uit Geneseo, Verenigde Staten van Remon J - WaarBenJij.nu

Ouders, Spring Break en Geneseo.

Door: Remon

Blijf op de hoogte en volg Remon

19 April 2017 | Verenigde Staten, Geneseo

Hey iedereen,

ik had eerlijk gezegd verwacht dat ik wekelijks geinspireerd genoeg zou zijn om jullie te vertellen over wat ik hier meemaak en mijn laatste blog goed te kunnen vervolgen. Uitdrukken wat ik hier meemaak en dat samenvatten, dat is lastig! Hierbij toch weer een nieuwe poging om de laatste maand(!) samen te vatten.

Zaterdag 4 maart vertrok ik vroeg in de ochtend naar Rochester, waar ik om 8.00 uur de bus nam naar New York City om mijn ouders na twee maanden te zien. Na een redelijk comfortabele rit met WiFi en films kwam ik om 15.00 aan op Port Authority. Ik kwam er 30 minuten eerder achter dat zij vroeg geland waren. Beetje een teleurstelling, want ik had ze graag willen verwelkomen in de VS en ze uit de aankomsthal zien komen. Gelukkig ken ik het metrosysteem in NYC nu goed en kon ik snel naar het vliegveld toe. Na wat stress en telefoontjes zag ik ze staan. Wat was dat gaaf. En wat was het heerlijk om Nederlands te praten. Van zaterdag tot en met dinsdag waren we in NYC. Een samenvatting van de toeristische plekken waar we geweest zijn (misschien staan er leuke tips tussen, mocht je nog gaan):

- Rockefeller Center, Top of the Rock: mijn favoriete plaats deze hele week. Nadat je (helaas) best wat betaald gingen we met de lift omhoog om naar de 69e verdieping te gaan. Hier heb ik het meest mooie uitzicht gehad op NYC. 100% geld waard.
- Times Square, Broadway, Central Park, Wall Streest, New York Stock Exchange, Trinity Church, Ground Zero (indrukwekkend!), Greenwich Village, Washington Square Park, SoHo's Cast Iron District, Little Italy, Chinatown, Chelsea Market, The High Line Park, Brooklyn Bridge en met een gratis ferry naar Staten Island. Tijdens deze overtocht kom je langs het vrijheidsbeeld. Prachtig uitzicht! Een deel van deze attracties hebben we gezien via een tour. Deze tour werd georganiseerd door Free Tours by Foot. De naam suggereert het al enigszins; een gratis tour. Je betaalt wat je wilt. Zeker een aanrader! Zo zie je in een korte tijd veel van de stad met een kleiner budget.

Na deze vier geweldige dagen reden we met de auto naar Geneseo. Hier heb ik hen op woensdag rondgeleid over de campus en ben ik met hun en een aantal vrienden uit eten geweest. Erg leuk! Donderdag zijn we met z'n drieen naar Niagara Falls geweest. Ook erg leuk, indrukwekkend etc etc.

Vrijdag was het tijd om terug te gaan. Weer zaten we zo'n 7 uur in de auto naar NYC. Hier hadden zij 's avonds hun vlucht. Ik wilde ze graag uitzwaaien dus ik ging mee naar JFK. Vrij snel moesten we afscheid nemen en toen ik stond ik er weer alleen voor. Ik had die ochtend nog een hotel geboekt voor maar 65 euro, zo'n 100 meter van Times Square.

Zaterdag begon Spring Break officieel. In de middag vloog in 3 uur naar Miami, waarin ik nog een dag alleen was. Wat gaaf om meer van de VS te zien dan alleen New York State! Hier heb ik een week gehad om te relaxen. Ik was zwaar toe aan zon na alle sneeuw hier. De zee is prachtig! Miami is naast het mooie strand niet echt mijn stad om eerlijk te zijn. Om die reden heb ik vooral proberen te genieten van het weer en dat is zeker gelukt!

Na deze week Miami was het tijd voor een hele lange reis: Om 10.00 uit Miami, 12.00 vliegen, 15.00 in New York en met de bus naar Rochester om 00.30 pas. Op het vliegveld in Miami vond ik dat wel even moeilijk. Na een week met mijn ouders en daarna Carolien in mijn eentje terug, met een vlucht die uiteindelijk naar Amsterdam gaat via JFK, om nog twee maanden weg te zijn van alle dingen die zo gewoon en makkelijk zijn in NL; even de fiets pakken, goedkoop lunchen, bellen, terrasjes. Mijn eerste echte heimwee moment. Mijn moeder en Mirthe hebben me hier goed in kunnen helpen. Ik moest wat te doen hebben tijdens die uren wachten. Ik ben uiteindelijk in mijn eentje naar een hele grote bioscoop gegaan waar ik een indrukwekkende film heb gezien. Ik vond het in NL altijd maar raar als mensen alleen naar de bios gingen maar het is echt een aanrader, haha. Na de film had ik nog twee uur. Ik hielp een oude vrouw 8 roltrappen af. Ze was zo dankbaar en deelde hele mooie verhalen met me. Toen we beneden waren vroeg ik haar hoe ik bij de bus kwam. Ze wist het niet maar omdat ze zo dankbaar was ging ze naar iedereen toe op het station om mij erheen te brengen. Dit soort momenten zijn mooi, blijven bij en maakten deze uren waar ik aanvankelijk tegenop zag heel draagbaar. Toen ik 10 later op een lege en witte campus aankwam en mijn bed in kon was ik ontzettend blij om terug te zijn en realiseerde ik me dat Geneseo ook echt als thuis voelt.

Nu, een maand na deze Spring Break ga ik over drie weken al weer naar huis. Ik probeer daarom van elk moment te genieten. Het is de laatste weken vooral erg druk met examens en papers (ik moet er over twee uur eentje inleveren; perfecte moment om een blog te schrijven... hehe). Dat de exchange bijna over is is dubbel. Enerzijds wil ik graag naar huis. Ik mis dingen waar ik nooit bij stil had gestaan, ik ga naar Australie 3 of 4 dagen later en ik heb allemaal nieuwe plannen voor in NL. Anderszijds benauwt het idee me ook wel dat dit tot een einde komt. Mensen die ik hier dagelijks zie wonen opeens overal over de wereld en even lunchen of een biertje doen is niet meer mogelijk. De vrijheid en eindeloze mogelijkheden die Amerika je biedt, de vriendelijkheid en toegankelijkheid van mensen hier... ga zo maar door. . Gelukkig heb ik nog drie leuke weken voor de boeg. Ik ga volgend weekend naar Toronto toe met vier anderen! Verder staat de laatste week dat ik hier ben in het teken van finals; de laatste examens van elk vak. Deze gaan over alles wat je geleerd hebt sinds januari. Dit betekent dus dat ik naast alle 'laatste keren' en afscheidsborrels- en feestjes ook gewoon keihard moet studeren.

Ik denk dat dit de een na laatste blog is. In mijn laatste blog wil ik wat meer ingaan op wat ik geleerd heb van deze uitwisseling. Ik ga hard aan de slag nu met het afronden van mijn papers. Terug in NL, na Australie. zal ik een fotoalbum aanmaken op Facebook van alles hier. Of ik vraag mijn lieve zus, want die kan dat zo goed (Marijke xxx). Tot in mijn volgende blog, ik heb zin om jullie weer te zien deze zomer!